Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Jak fungujete s inkontinencí? Dá se vůbec...

Práce zobrazit diskusi

Dobrý den, hledám práci v okrese Příbram,...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Rád bych si dopisoval s někým, kdo by měl...

Zdravé cvičení – pilates

Publikováno: 26.12.07
Počet zobrazení: 9879

Pilates je cvičení, které vyvinul Joseph Hubertus Pilates před více než 100 lety. Ispiroval se ve starých kulturách. V dětství trpěl astmatem, křivicí a revmatickou horečkou. Byl však rozhodnut překonat tyto potíže a to ho vedlo ke studiu východních i západních forem cvičení včetně jógy, Zenu, životosprávy dle starých Řeků i Římanů. Snažil se sestavit cvičení v němž dochází k vědomé souhře těla a mysli, uvědomil si také velký význam zapojení správného dýchání.

Už ve čtyřicátých letech si cvičení Pilates získalo popularitu u profesionálních tanečníků a herců v New Yorku jako užitečné kompenzační cvičení. Dnes se zajímá o Pilates stále větší množství lidí, kteří jsou unaveni z atmosféry fitcenter či cvičebních studií zaměřených aerobik. K příznivcům Pilates se přidávají taky fyzioterapeuti a rehabilitační pracovníci a toto cvičení se rozšiřuje i v oblasti fitness po celém světě.

Tento cvičební systém vede k posílení a protažení svalů svalů celého těla a snaží se přitom využít vyvážené spolupráce těla a mysli. Cvičení rozvíjí koordinaci, sílu, rovnováhu, flexibilitu a dýchání. Propracovává zádové, břišní a hýžďové svalstvo svaly jako základ správného držení těla. Účelem je posílení centra – jádra těla tzv. ˝power house”. Celkově vypracovává dlouhé, štíhlé svaly. S důrazem na správné dýchání okysličuje svaly a podporuje cirkulaci krve. Pilates nevyčerpává, spíše dodává energii. Cvičení obnovuje celkovou vitalitu, člověk se má cítit osvěžený, tělo se stává silné a ohebné.

Cviky jsou vymyšleny tak, aby pracovaly menší svaly, které napomáhají větším svalům a zároveň danou svalovou oblast protáhly. Cvičení je velmi intenzivní. Cvičí se na zemi nebo s pomocí zvláštních konstrukcí, které vypadají jako kombinace žebříků a hrazdy s pojízdnými deskami na nich. Cvičit by se mělo optimálně 2x týdně. “ Po 10ti lekcích ucítíte rozdíl. Po 20ti lekcích rozdíl uvidíte. Po 30ti lekcích budete mít celé tělo nové.“ Joseph Pilates

Pilates není jóga
Metoda Pilates se může přirovnat k přípravným jógovým cvikům. Práce s dechem se v józe provádí mnohem důkladněji. Uvědomnění si jednoty těla a duše, je v Pilates pojata jen jako jednoduchá myšlenka. V józe se za touto myšlenkou skrývá rozsáhlejší filozofie. V Pilates se sloučily prvky klasického rehabilitačního cvičení a východních cvičebních systémů (jóga, tai-chi, chi-kung). Metoda Pilates je přizpůsobena na západního člověka. Pilates tak může být přijatelné i pro ty, jimž východní disciplíny nevyhovují a stačí jim myšlenka harmonie jako taková a necítí potřebu pronikat do její hloubky systematicky.

10 důvodů proč cvičit Pilates:
- zpevníte si tělo a zlepšíte jeho držení
- odstraníte bolesti v zádech
- zbavíte se stresu a únavy
- naučíte se správně dýchat
- odstraníte svalové disbalance
- budete lépe spát
- zlepšíte si kondici
- získáte ploché břicho a štíhlý pas
- zbavíte se tukových polštářků
- pořídíte si dlouhé a štíhlé nohy

Zásady Pilates:
- Dýchání – Soulad dechu a pohybu zlepšuje krevní oběh a odstraňuje nadbytečné svalové napětí.
- Důkladnost provedení – Kvalita je důležitější než kvantita.
- Zacentrování - Započetí a řízení pohybu vychází ze středu těla (Powerhouse).
- Plynulý pohyb – Spolu s hlubokým dechem redukuje působení stresu a snižuje riziko zranění.
- Řízení pohybu – Plná kontrola nad prováděným pohybem je nezbytná.
- Soustředění - Uvědomujte si práci svého těla v každé fázi pohybu. Tělo a mysl úzce spolupracují.

Pro koho je určen:
- není limitován věkem
- pro ženy a muže
- pro lidi s nadváhou
- pro těhotné
- pro ženy po porodu
- pro lidi se sedavým zaměstnáním
- pro seniory
- vhodná pohybová aktivita při osteoporóze a dalších civilizačních chorobách
- pro ty, kteří z nějakého důvodu nemohou vykonávat pohyb. aktivity zatěžující kardio-vaskulární systém
- pro sportovce – jako doplněk ke sportům a pohyb. aktivitám, především tam, kde je opomíjena složka kvalitního strečinku a zapojování hlubokých svalů např. lední hokej, veslování, atletika, basketbal včetně sportů s jednostranným zaměřením, např. golf, tenis, kanoistika, apod.
- pro ty, kteří chtějí posilovat vlastní vahou – ideální k vypěstování pevných, štíhlých a dlouhých svalů bez mohutného nárůstu svalové hmoty
- pro tanečníky

Existuje mnoho kurzů, do kterých se můžete zapsat, a společně s ostatními cvičit pod dozorem instruktora. Nebo si můžete zakoupit některou z knih běžně prodávaných a cvičit si sami doma. Zde je bohužel nevýhoda, že Vás nikdo nezkontroluje nebo neopraví při špatném držení těla nebo zapomínání na zásady Pilates.

Připravujeme pro Vás speciál: sadu cviků s vysvětlivkami, abyste si mohli zacvičit sami doma podle návodu, očekávejte v lednu.

Zdroj: Internet

Vaše komentáře

Celkem 5 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

04.01.2008 02:06  Anez

Ráda bych viděla určité cviky tohoto typu cvičení. Moc se těším.

02.01.2008 23:37  Marie

Super,konečně se tomu cvičení podívám na zoubek, díííky.

28.12.2007 17:33  Fanda říká:

Jsem třetí, který se těší na zdravé cvičení od ledna.

27.12.2007 14:57  mili

Jsem tedy druhá, která se těší na zdravé cvičení v lednu.

27.12.2007 09:26  Anna Klímová

Milý dárek k Vánocům, děkuji a těším se na leden. :)

Zanechte komentář: