Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Centrum ústní hygieny pro seniory vyjíždí na svou tour

Publikováno: 29.05.09
Počet zobrazení: 8025


      Společnost GlaxoSmithKline představuje svůj nový projekt Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory. Toto pojízdné Centrum navštíví v rámci své tour během roku 2009 několik domovů pro seniory po celé ČR, vybraná lázeňská města a výstavní akce.

Pro návštěvníky Centra jsou připraveny jednak informace z oblasti péče o zubní náhrady a ústní hygieny obecně, v diskrétních zónách pak bezplatná konzultace stomatologa a praktická pomoc dentální hygienistky a v neposlední řadě seznamy stomatologů s nenaplněným stavem pacientů v daném regionu. Cílem projektu je zlepšit všeobecné povědomí o možnostech a trendech v péči o zubní náhrady a pomoci českým seniorům orientovat se v dostupnosti stomatologické péče.

Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory je tvořeno dvěma částmi. v tzv. Edukačním centru budou návštěvníci proškoleni, jak správně pečovat o zubní náhradu. Zájemci, kteří si budou chtít na místě provést pod odborným dohledem ústní hygienu, mohou navštívit diskrétní zónu, kde jim dentální hygienistka očistí a pomůže nalepit jejich zubní náhradu. Senioři mohou také využít možnosti bezplatné konzultace se stomatologem, který jim kromě odborných rad poskytne i seznam místních stomatologů, kteří ještě přijímají pacienty do svých stavů.

Projekt Corega Senioři 2009 – Centrum ústní hygieny pro seniory navazuje na Projekt Senioři 2008, kdy byla organizována setkání s herečkou Valentinou Thielovou po knihovnách krajských měst, přednášky stomatologa v domovech pro seniory a rozsáhlá edukační akce ve vybraných poliklinikách po celé České republice. v rámci odborných přednášek v seniorských domech probíhal průzkum o informovanosti seniorů v oblasti péče o zubní náhrady. Výsledky tohoto průzkumu ukázaly, že 81% dotázaných seniorů má nějakou zubní náhradu, ovšem celých 71% z nich nepoužívá žádné prostředky péče o zubní náhrady. ˝Tato informace pro nás nebyla překvapující, jen potvrdila výsledky průzkumu z konce roku 2007, který si GSK nechala vypracovat. Výsledky nasměrovaly naše snažení k ještě širší škále nabídky informací o možnostech péče o zubní náhrady,˝ říká Ctirad Capůrka, Brand Manažer značky Corega. Další výsledky výzkumu jsou více alarmující: 35% dotázaných nebylo více než dva roky u zubaře a 23% vůbec nemá vlastního zubaře. Celých 40% seniorů uvedlo, že nikdy nebyli informováni o správné péči o chrup. ˝V rámci našeho Centra nabídneme seniorům i možnost konzultace se stomatologem nebo pomoc zubní hygienistky, protože chceme, aby naše osvěta byla komplexnější a účinnější˝, dodává Capůrka.
˝Mezi staršími lidmi panuje chybný názor, že se zubní náhradou není třeba chodit na pravidelné prohlídky k zubaři. Není to ale pravda. Nositelé zubních náhrad by měly tuto periodicitu dodržovat stejně jako všichni ostatní. Mnozí z nich se i tímto okrádají o příspěvek zdravotní pojišťovny, která pacientům po třech letech hradí plnou cenu výroby nové celkové a některých typů částečných zubních náhrad. Proto budeme v Centru ústní hygieny pro seniory rozdávat i seznamy zubařských ordinací v regionu, které ještě přijímají nové pacienty, a budeme klást důraz na návštěvu zubního lékaře. Tištěný seznam může pomoci seniorům s omezeným přístupem k informačním zdrojům jako je internet,˝ upřesňuje stomatolog s dlouholetými zkušenostmi v péči o seniorský chrup, MUDr. František Rubeš.

Značka Corega společnosti GlaxoSmithKline aktivně podporuje seniory již druhým rokem. v loňském roce zorganizovala přednášky ve dvaceti seniorských domech, besedy v jedenácti českých knihovnách a edukační akce ve 40 poliklinikách po celé republice. Celkem bylo proškoleno v péči o zubní náhradu na 23 tisíc seniorů. Značka Corega se tak stala hlavním aktérem na poli osvěty v oblasti komplexní péče o zubní náhrady a ve své aktivitě bude nadále pokračovat i v roce 2009.

Více informací o produktech i projektu naleznete na stránkách firmy GlaxoSmithKline s.r.o.

Zdroj: T.C.B. – CZ s.r.o., D. Majdáková, GlaxoSmithKline s.r.o.

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: