Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Jak fungujete s inkontinencí? Dá se vůbec...

Práce zobrazit diskusi

Dobrý den, hledám práci v okrese Příbram,...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Rád bych si dopisoval s někým, kdo by měl...

Call centra ČSSZ ihned vyřeší 90 % dotazů volajících

Publikováno: 23.08.12
Počet zobrazení: 3499
  Kvalita, rychlost a okamžité řešení. To jsou očekávání lidí při jednání s úřady. Tento standard nabídla letos během prvních šesti měsíců 132 tisícům volajících specializovaná call centra České správy sociálního zabezpečení (ČSSZ).

Přes telefon klienti ČSSZ ihned vyřešili více než 90 % všech svých dotazů, které se týkaly sociálního zabezpečení. Nejvíce se zajímali o konkrétní důchodové záležitosti a o výplatu nemocenských dávek.

 

Největší zájem o informace je v době od 9:00 – 11:30 h. „Mezi nejvytíženější dny v týdnu patří pondělí a středa. Tedy dny, které lidé mají stále zažité jako dny úřední. Přitom call centra ČSSZ od svého samého počátku fungují každý všední den a obslouží veřejnost z celé České republiky i další zahraniční klienty, aniž by se museli osobně dostavit na pobočku. Call centra jsou volajícími maximálně vytížená. Proto bych klientům, kteří neměli to štěstí dovolat se napoprvé, poradil, aby zavolali v méně frekventovaný den a čas,“ uvádí ústřední ředitel ČSSZ prof. JUDr. Vilém Kahoun, Ph.D. Obslužnost call center limitují přidělené prostředky na provoz a počet operátorů.

 

Call centrum důchodového pojištění zodpovědělo za 1. pololetí roku 2012 přes 102 tisíc telefonátů. Nejčastěji lidé potřebovali poradit s vyřízením důchodu, informovat se o průběhu důchodového řízení či vyřídit zálohu na důchod nebo zaslat potvrzení o pobírání důchodu. Lidé se rovněž ptali na podmínky nároku na důchod (důchodový věk, doby pojištění), způsob výpočtu starobní penze, možnosti a pravidla výplaty důchodu v České republice a do zahraničí apod. O vytíženosti call centra důchodového pojištění vypovídají i údaje za rok 2011, kdy zpracovalo 194 tisíc telefonických požadavků občanů. Každá operátorka vyřídila v průměru 50 dotazů za směnu.

 

Řešit konkrétní dotazy na zpracování a výplatu nemocenského a peněžité pomoci v mateřství pomáhají operátorky call centra nemocenského pojištění. Od ledna do června letošního roku vyřídily 23 tisíc telefonátů. Mezi nimi byly také obecné dotazy k podmínkám nároku na dávku nemocenského pojištění (tj. nemocenské, peněžitá pomoc v mateřství, ošetřovné, vyrovnávací příspěvek v těhotenství a mateřství) nebo konzultace o změnách v nemocenském pojištění. Především v prvních měsících roku je měli zaměstnavatelé a osoby samostatně výdělečně činné. Lidé si navykli využívat služeb call centra nemocenského pojištění. Svědčí o tom i 60 tisíc volajících klientů za rok 2011, což představuje téměř 40 telefonátů na jednu pracovnici call centra v průběhu pracovního dne.

 

Call centrum pro e - Podání ČSSZ poskytuje informace klientům využívající elektronická podání
(doručovaná ve formátu datových vět XML prostřednictvím specializovaných programů) a poradenství většinou technického rázu uživatelům nebo vývojářům SW. Svoji činnost zahájilo v červnu 2011 a do konce loňského roku zpracovalo přes 3,5 tisíce telefonických požadavků klientů. Za letošní první pololetí se na tuto specializovanou telefonní linku obrátilo přes 7 tisíc volajících.

 

Call centra ČSSZ fungují každý pracovní den:

Call centrum

důchodového pojištění

257 062 860

nemocenského pojištění

840 406 040

pro e – Podání

585 708 290

Pondělí, středa

8:00 – 17:00

8:00 – 17:00

8:00 – 17:00

Úterý, čtvrtek

8:00 – 15:30

8:00 – 14:30

8:00 – 15:00

Pátek

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

8:00 – 14:00

Hovor z pevné nebo mobilní sítě na uvedená call centra ČSSZ je volajícímu účtován podle tarifu a platného ceníku jeho operátora.

Zdroj: ČSSZ, Mgr. Jana Buráňová

Vaše komentáře

Celkem 10 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

26.11.2019 13:23  Hana

Dobrý den,obdržela jsem informativní osobní list důchodového pojištění a zde je uveden přehled dob neevidovaných l den. Prosím o informaci,co musím udělat,abych tento den 01.11.1981 měla evidován v chybějící době pojištění. Děkuji za kladné vyřízení.

01.08.2018 16:56  Šéfredaktorka

Dotaz jsme poslali na Českou správu sociálního zabezpečení, po jejich odpovědi Vás budeme informovat.

01.08.2018 07:39  Dita Vacková

Dobrý den,chtěla bych se zeptat jak je to s nemocenskyma dávkami.Od 12.6.2018 do dnešní doby jsem na neschopence,ale ješte jsem žádné peníze ani vyrozumění jestli mám nárok na nemocenskou nedostala.Nastoupila jsem do práce a hned po 14.dnech jsem onemocněla předtím jsem pracovala ve stejné firmě ,ale na dohodu o prac.činnosti 2měsíce.Jinak jsem pred touto prací byla rok a půl na úřadu práce.Tak nevím jak postupovat .Děkuji předem za odpověď.Vacková Dita

10.03.2018 19:14  Šéfredaktorka

Dobrý den, děkujeme za důvěru, ale ohledně důchodu Vám nejlépe poradí Vaše správa sociálního zabezpečení.

09.03.2018 10:00  Ladislav

Dobrý den, můžete mi prosím poradit. Chci odejít 1.9.2018 do předčasného důchodu, nyní jsem v evidenci na ÚP a do 30.6.2018 budu pobírat podporu v nezaměstnanosti, potom zbylé dva měsíce (červenec, srpen) nic. V evidenci uchazečů ÚP bych skončil 31.8.2018 a proto se ptám kolik dnů vyloučené doby se mi bude z letošního roku počítat do celých roků pojištění

18.11.2016 15:27  Bela Bertová

Dobrý den, nevím, na koho se obrátit s následným dotazem :Před několika měsíci jsme já a manžel změnili místo trvalého pobytu. Jsme oba důchodci a asi by bylo správné Vám nahlásit nové místo trvalého pobytu. Je možné i to, že dostáváte tyto informace automaticky, při vydání nového občanského průkazu. Prosím o informaci, jak a jestli se máme v této věci nějak angažovat? Děkuji s pozdravem Bela Bertová

11.04.2016 17:26  Šéfredaktorka

Na to, bohužel, nedovedeme odpovědět, obraťte se, prosím, na Českou správu sociálního zabezpečení.

11.04.2016 13:22  Alena Ranná

Dobrý den, zajímalo by mě zda se při žádání o star.důchod zjistí že žena porodila 2 děti, ale jedno bylo soudně ve třech letech svěřeno do péče otci, takže vychovávala jen jedno dítě. A jestli si může nárokovat při odchodu do star.důch.odpočet let na dvě děti. Dítě jsem vychovávála já a žila s ním ve spol.domácnosti od jeho 3 let do jeho 23 let. Bohužel nejsem s jeho otcem oddána. Můžu si já nárokovat odpočet roku při odchodu do star.důchodu? Děkuji za informaci

05.02.2014 19:59  Večerek Svatopluk

Dobrý den, můžete mi prosím sdělit, kdy dostanu písemné oznámení o úpravě mého důchodu od ledna 2014 (Ing. Svatopluk Večerek, CSc., 421 228 419)? Předem děkuji za odpověď.

19.02.2013 11:29  Petra

Dobrý den, můžete mi prosím poradit? Pobírám doplatek ( hmotnou nouzi ) a chtěla bych se zeptat, zda můžu někde požádat o příspěvek na tábor pro dítě ( na který nemám finance) v době hlavních prázdnin. Je to možné? Děkuji.

Zanechte komentář: