Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

50 let života u jedné firmy – část 27

Publikováno: 6.10.16
Počet zobrazení: 2090
Autor článku: Zdeněk Vohradník
Firmou o které píši, byl výrobce elektrických spotřebičů v Hlinsku. Měl postupně tři názvy: ESA, Elektro-Praga a ETA. Pracoval jsem zde v letech 1953 – 2003. V této sérii článků chci popsat, jak to vše, z mého pohledu, probíhalo.

NOVÝ NÁZEV FIRMY – ROK 1996

Když po privatizaci a otevření vnitřního trhu konkurenci vznikly firmě odbytové problémy, začal nový majitel PIAS hledat opatření ke zlepšení situace. Jedním z nich byl i návrh změnit dosud používaný název firmy ELEKTRO-PRAGA Hlinsko na název ETA a s.

Sjednocení názvu firmy a obchodní značky

Podílel jsem se na tom, a proto vím, že důvodem této změny bylo sjednocení názvu firmy a značky, jak je to v tomto oboru obvyklé. Přispělo k tomu i to, že firmu většina obchodních partnerů i spotřebitelů již dříve označovala, podle ochranné známky – ETA. Změna názvu firmy byla v tomto období také součástí strategického záměru změnit ryze výrobní společnost na společnost výrobně obchodní.

Značka ETA byla prohlášena dne 1. 7. 1992 za proslulou

Připomínám, že ochranná známka ETA v oválu byla převedena na n. p. Elektro-Praga Hlinsko již 5. 9. 1960. U Úřadu pro patenty a vynálezy je registrována od 4. 4. 1929. Ochranná známka „ETA“ kombinovaná, zapsaná u Úřadu průmyslového vlastnictví Praze pod registračním číslem 118 638, byla prohlášena dne 1. 7.1992 za proslulou a u Mezinárodního úřadu pro dušení vlastnictví v Ženevě je vedena pod. reg. číslem 141448.

Oblíbenost značky ETA trvala i po privatizaci
Obliba značky ETA byla vidět i ve výsledcích průzkumů nezávislých institucí. Např. v anketě časopisu Reader´s Digest Výběr získala ETA v letech 2001 až 2003 1. místo v žebříčku nejdůvěryhodnějších značek kuchyňských spotřebičů.

Podle výzkumu agentury GfK byla ETA několik let spontánně nejznámější značkou vysavačů, žehliček, varných konvic, mikrovlnných trub a dalších výrobků. V roce 2000 získala společnost 2. místo v žebříčku nejlepších českých značek podle omnibusového průzkumu trhu IBRS OBSERVER (za značkou Škoda), atd.

Autor: Zdeněk Vohradník.

Foto: MF Dnes k článku “Vždy budu rád dělat Etě reklamu“

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: