Dnes je 21.06.2018, Svátek má Alois, zítra Pavla

Poslední diskuse


Téma týdne zobrazit diskusi

Hezký den, Chtěla bych Vás poprosit o...

Téma týdne zobrazit diskusi

POZOR!!!! na sociální pracovnici jménem...

Zdraví zobrazit diskusi

Dobrý den,prosím o přeložení...

Při inkontitnecí pomáhá posilovat pánevní dno

Publikováno: 13.06.18
Počet zobrazení: 240
  Autor: Tomáš Blaha
Při obtěžování inkontinence pomáhá posilovat svaly pánevního dna – Pelvicore či Kegelovy cviky.

Pánevní dno patří mezi ty části těla, o kterých lidé často nevědí, dokud je netrápí nějaké onemocnění. Pravděpodobně mužská část populace o pánevním dně má menší povědomí než ženy, každopádně pánevní dno v dobré kondici má pozitivní vliv jak pro ženy tak i pro muže. Fungující pánevní dno má své přednosti vhodné pro kvalitu života.

Co přináší fungující pánevní dno

Pro muže a ženy:

o podpora uzávěrového svalu konečníku
o předcházení nežádoucímu úniku moči
o může pomoci s prevencí bolesti zad
o zkvalitnění sexuálního požitku
o může pomoci při nefunkčnosti svalů břicha
o napomáhá k vhodnému držení těla

- Muže:
o nefunkční pánevní dno může neblahým způsobem ovlivnit na prostatu
o správná fungování pánevního dna pomáhá s erekcí

- Ženy:
o správná poloha dělohy – tedy podpora orgánů pánve
o v období po porodu pomáhá zbavit se možného úniku moči
o formování postavy – zadečku

Existující možnosti cvičení
Pro posilování pánevního dna je možné využít několik technik. Mezi nejznámější cvičení v současné době lze považovat Kegelovy cviky, které byly vyvinuty již ve 20. století americkým gynekologem Arnoldem Kegelem. Na Evropském kontinentu, přesněji v Norsku profesorka fyzioterapie Kari Bø přišla s technikou Pelvicore. A pro nadšence v posilování s je možnost cvičení „pohárový dřep“ (goblet squat) kettlebellem.

Než začnete cvičit
Před začátkem posilování je potřeba rozpoznání kýžených svalů. Pro toto určení mohou pomoci cviky:
- Stáhnout svaly svěrače směrem k sobě nebo-li „do sebe“. Přirovnat se to dá třeba ke snaze zadržení moči
- Při aktivizaci správných svalů, ucítíte jakoby pohyb svalstva v oblasti pánve ve směru nahoru
- Jiné svaly by se neměly stahovat (někdy chybně lidé stahují sedací, stehenní či břišní sval
Správný dech a jeho nezadržování je důležité jako u každého cvičení.

Četnost cvičení:
- ve výdrži buďte spíš několik vteřin než minu
- cviky je dobré opakovat několikrát denně (např. ráno, odpoledne a večer)

Pelvicore technika
První cvičení, které si představíme je technika Pelvicore, která kromě posilování svalů pánevního dna má blahodárný vliv také na stabilitu, čím zlepšuje držení těla. Hlavním zamýšleným přínosem tohoto cvičení je, předcházet ochablosti močového měchýře případně cvičením pomáhat řešit stresovou inkontinenci.
Jestliže již inkontinencí trpíte, je po určitý akutní čas vhodné využívat pomůcky při úniku moči. Tyto pomůcky jsou jak pro muže, tak pro ženy a některé společnosti nabízí i vzorky zdarma (v případě zájmu jsou odkazy na vzorek zdarma v článku pod textem). Po odeznění akutních problémů, lze si vystačit pouze s cviky.

Cvik na břiše – posilování pánevního dna
Lehněte si na břicho, pravou nohu pokrčte tak, abyste leželi v pohodlné pozici a čelo si položte na hřbet sepnutých rukou. Napněte svalstvo pánevního dna co nejsilněji a v této pozici držte několik vteřin. Poté uvolněte. Cvičení opakujte asi 6 až 10 krát a poté vyměňte nohy tak, že vybočíte levou nohou do strany, a pravá tentokrát zůstane natažená.

Postranní výtah – cvičení pro postranní svalstvo trupu
Lehněte si na levý bok a opřete se o své levé předloktí tak, aby byl loket pod ramenem. Břišní svalstvo zatahujte ve směru k páteři a zvedejte pomalu hýždě od podlahy. Pár sekund vydržte nahoře, poté opět uvolněte.
Cvičení posiluje postranní svalstvo trupu a pánevní dno. Opakujte šestkrát a poté změňte stranu.

Pozice na čtyřech
Klekněte si na kolena a opřete se o ruce (všechny čtyři). Kolena přitom zůstávají pod boky a ruce pod rameny. Vtáhněte břicho a stáhněte takto hluboké břišní svalstvo. Pomalu zvedejte pravou paži a současně levou nohu dozadu.

Vaše tělo je v jedné linii (paže, záda, noha) Představujte si, že se natahujete do dálky od sebe. Poté pomalu ruku i nohu spusťte a vyměňte strany. Opakujete 8 až 12 krát po několika sériích. Toto cvičení posiluje především hýžďové svalstvo.

Jestliže, již nastal problém s inkontinencí (únikem moči) je vhodné kromě cviků použít inkontinenční pomůcky, alespoň do doby, než se akutní stav zlepší. Jak bylo uvedeno výše, existuje možnost zajistit si bezplatně vzorky a to – inkontinenční vzorky pro muže nebo také inkontinenční vložky pro ženy. Oboje doručí dopravce v obálce, ze které není poznat, co je jejím obsahem. Vzorky a výrobky si můžete vybrat na webových stránkách, na které se dostanete přes výše uvedené odkazy.
Příště pro Vás představíme některé Kegelovy cviky.

Autor: Tomáš Blaha; foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: