Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Fuchsoviny II.

Publikováno: 20.08.18
Počet zobrazení: 809
  Autor článku: Irena Fuchsová
Mě se ještě nikdo neptal.
 

Také vás překvapí, když si v novinách přečtete výsledky statistického průzkumu, a zjistíte, že většina dotazovaných má úplně jiný názor než vy a vaše okolí? Mně se to stává pravidelně. Pokaždé si říkám, koho se vlastně ti, kteří tyto průzkumy dělají, ptají?
„Mě se ještě nikdo neptal,“ rozčiloval se nedávno ve vlaku jeden cestující, když jsme na toto téma zavedli řeč.
„A víte, proč,“ zeptala se ho s potutelným úsměvem dáma v nejlepších letech, ale nečekala na jeho odpověď. Odpověděla si sama. „Protože ty průzkumy se dělají od stolu. Já kdybych takové průzkumy dělala a dostala za každou odpověď, dejme tomu, deset korun, myslíte, že bych šla na ulici otravovat lidi, kteří pospíchají a stejně by mi neodpověděli? Nešla bych nikam, milý pane! Zůstala bych doma, udělala si kafíčko, rozložila bych si dotazníky pěkně po stole a už by to jelo…“ Pán se na ni nechápavě díval.
„Co by jelo?“ Dáma se ušklíbla.
„Za hodinu bych měla vyděláno. Takhle se to dělá, milý pane. Takhle. To se vsadím! Takže se nedivte, že se vás ještě nikdo neptal.“
Možná má pravdu, pomyslela jsem si. Jinak by se nemohly vést debaty například o tom, že televizním divákům strašně, ale opravdu strašně vadí reklamy ve veřejnoprávní televizi a proto se zruší.

Mně reklamy nevadí na žádném programu a nevadí nikomu, s kým jsem o nich mluvila. A víte proč? Protože na ně nikdo z nás nekouká. Běží například dobrý film, začne reklama, a co se stane? Většina z nás se zvedne od televize a s adrenalinem v zádech – musíme přece stihnout pokračování – začneme dělat všechno možné.
„Stačím vyvenčit psa.“ „Já zvládnu během reklam koupelnu.“ „Udělám si na ráno svačinu.“ „Vyndám z trouby koláč.“ „Dám si na balkoně cigárko.“ „Podívám se na emaily.“ „Zavolám rodičům.“ „Odlíčím se.“ „Vynadám sousedovi, že dělá kravál!“ „Otevřu si pivko a připravím si k němu něco dobrého.“ „Umyju si vlasy.“ „Odpovím na esemesky.“ „Dojdu si na záchod.“

Další činnosti si doplňte podle sebe. Tak co? Dáte mi za pravdu? Během reklam toho stihneme opravdu hodně! Takže, milá veřejnoprávní televize, přestaň řešit, jestli nám reklamy vadí nebo nevadí, ano? Nevadí nám. Tečka.
Mně a všem těm, jejichž názory jsem právě použila, naopak vadí, když během pořadu, na který koukáme, reklamy nejsou, protože, pokud je ten pořad dobrý, nechce se nám od televize odejít, tím pádem psa vyvenčíme až po něm, neuděláme si na druhý den svačinu, nedojdeme si umýt vlasy atd. atd.

Takže, dávejte reklamy, prosím vás, i během filmů, aspoň budete mít peníze na nové pořady, na podporu mladých talentovaných umělců, na různé projekty atd. atd.

Zrovna tak nikomu z mého okolí nevadilo, kdyby se dávala stovka z platu na povodně. Většina, ke které patřím i já, by ji dávala klidně každý měsíc. Menšina je ochotná dát ji také, ale jenom jednou za rok. Ale nesetkala jsem se s nikým, kdo by řekl, že nedá vůbec nic.

S nikým!

A když si vzpomenu na dobu, kdy jsme začali dávat třicet korun u doktora, setkala jsem se tehdy pouze s jednou důchodkyní, které to vadilo. Jinak jsme si všichni říkali, že je to dobře, že peníze ve zdravotnictví jsou potřeba a že to nikoho z nás nezruinuje. A když se třicet korun přestalo platit a začaly se dokonce přes kraje vracet – ten systém jsem dodnes nepochopila a ani ho pochopit nechci – všichni jsme si říkali, že to je škoda, co všechno se za ně mohlo koupit, opravit, postavit…

Prosím vás, vy, co děláte statistické průzkumy, podle kterých se pak věci kolem nás mění, protože my je prý chceme změnit, proč nezkoumáte názory lidí ve vlacích?

Cestující nikam nepospíchají, nikam vám neutečou a v klidu vám odpoví, protože to pro ně bude příjemné zpestření jízdy! Zkuste to!

P. S. Ale nejezděte v pondělí ráno a v pátek odpoledne! To jsou totiž vlaky narvané. Což si neuvědomují na školách a jezdí s dětmi na výlety právě v tuto dobu.

Autorka: Irena Fuchsová

Třicátá kniha Ireny Fuchsové (www.kdyz.cz), KDYŽ SVĚTLO PROJDE ŠPÍNOU, ZŮSTANE ČISTÉ, vyšla v červenci 2013. Je to román o dívce, která v osmnácti letech, v roce 1968, začala pracovat v kolínském divadle. Autorka stěžejní část románu, týkající se let 1968 až 1992, napsala podle svého deníku a text doprovodila fotografiemi ze svého života. Knihy Ireny Fuchsové si můžete za výhodnou cenu objednat na webu nakladatelství http://www.beskydyknihy.cz/ nebo přímo na tel.736 608 678.

http://fuchsova.blog.idnes.cz/

https://www.facebook.com/irena.fuchsova

http://www.palmknihy.cz/catalogsearch/result/?q=Irena+Fuchsov%C3%A1

Vaše komentáře

Celkem 1 komentář (0 komentářů čeká na schválení)

20.08.2018 14:57  Marie

Reklamy před a po programu mi opravdu nikde nevadí. Ale raklama, která mne vytrhne z děje či zábavy mne naštve. Proto se také na přerušované programy nedívám. Ještě že je v dnešní době opravdu velký výběr pořadů bez vkládaných reklam do vysílaného programu.

Zanechte komentář: