Dnes je 23.09.2018, Svátek má Berta, zítra Jaromír

Poslední diskuse


Politika zobrazit diskusi

mám zájem o vámi nabízené předplatné...

Téma týdne zobrazit diskusi

Hezký den, Chtěla bych Vás poprosit o...

Téma týdne zobrazit diskusi

Hezký den, Chtěla bych Vás poprosit o...

Klamavé SMS prý byly starším lidem odeslány kvůli chybě systému

Publikováno: 14.09.18
Počet zobrazení: 267
  Zdroj: Evropský spotřebitel
Stovky spotřebitelů vyššího věku byly včera vystrašeny klamavou SMS zprávou s informací, že si mají připravit stovky až tisíce korun pro doručovatele na zaplacení objednaného zboží. Ono si ale žádné zboží neobjednali.

Ničeho se už zřejmě obávat nemusí, protože již obdrželi omluvu s tím, že SMS zprávy byly odeslány z důvodu chyby v systému, že je mohou ignorovat a že žádná objednávka odeslána nebude.

„Uvedená omluva přišla spotřebitelům SMS zprávou povětšinou včera pozdě večer či začátkem noci a opět nebyla podepsaná, ani nebylo známé číslo odesílatele. Ovšem podle toho, že mělo jít o objednávky stejných nebo podobných výrobků, které si v minulosti tito lidé již zakoupili, zjistili jsme, že původ zpráv byl u polské distribuční společnosti Reverse Logistics,“ uvedl Ondřej Tichota z Evropského spotřebitelského centra (ESC) při České obchodní inspekci, na které se včera obrátily desítky spotřebitelů.

Pro mnoho dotčených bylo důležité, že se potvrdilo, že si skutečně neobjednali avizované výrobky a přípravky na zlepšení zdraví, např. kapky do uší, prášky na hubnutí či náplasti, většinou v hodnotě mezi jedním a třemi tisíci korun.

„Považovali jsme za nutné o problému včera ihned informovat média a veřejnost, protože uvedené zboží si objednávají především spotřebitelé ve vyšším věku. Ti mohou být v podobných případech velmi zranitelní a mohli by neobjednané zboží ve slabé chvilce převzít a zaplatit,“ vysvětlil Ondřej Tichota. „Následně nám přišla i poděkování, že se díky mediálním výstupům lidé uklidnili a dověděli se, že neobjednané zboží nemají přebírat ani platit. To nás těší, ale především jsme rádi, že se jim společnost omluvila a uvedla věc na pravou míru.“

Centrum eviduje desítky případů, kdy tato polská logistická společnost od spotřebitelů při skutečných nákupech na dálku nepřijala odstoupení od smlouvy bez udání důvodu a nevrátila jim peníze. Při mimosoudním řešení těchto sporů má ESC 100% úspěšnost díky spolupráci s kolegy z Evropského spotřebitelského centra Polsko.

ESC ČR je jedním z 30 členů sítě Evropských spotřebitelských center, jejíž činnost financují Evropská komise a země, které se na tomto projektu od roku 2005 podílejí. Vedle členských států EU jsou to Norsko a Island. Centra spolupracují na mimosoudním řešení přeshraničních sporů tak, že spotřebitel komunikuje s centrem ve své domovské zemi, které případ posoudí a předá kolegům v zemi podnikatele. Ti pak s podnikatelem vyjednávají smírné řešení konkrétního problému. Služby center jsou bezplatné. ESC ČR působí při České obchodní inspekci. Více informací o činnosti ESC na www.evropskyspotrebitel.cz.

Autor: Evropský spotřebitel

Vaše komentáře

Celkem 0 komentářů (0 komentářů čeká na schválení)

Zanechte komentář: