Dnes je 20.09.2020, Svátek má Oleg, zítra Matouš

Poslední diskuse


Co se kde děje zobrazit diskusi

Dobrý den. Ráda bych Vás poprosila o...

Téma týdne zobrazit diskusi

důchody by měly narůstat ne procenty, ale...

Práce zobrazit diskusi

Společnost Věda nás baví o.p.s. hledá...

Zbavte se problémů se spánkem

Publikováno: 22.04.20
Počet zobrazení: 417
Autor: Natálie Tomsová
Jistě se to stalo i vám: probudíte se v noci a do rána ne a ne zabrat. Nebo nemůžete usnout, popřípadě se během noci pravidelně budíte.

Problémy se spánkem jsou bohužel součástí moderní společnosti. Lidé žijí hektické životy, cítí se ve stresu a nedodržují psychohygienu a fyzický pohyb. Jak se zbavit problémů se spánkem, abyste mohli přes den normálně fungovat a netrpěli nedostatkem energie, nepřejídali se a nebojovali s psychickými problémy?

Poruchy spánku trápí zhruba každého druhého

Statistiky jsou neúprosné. V Česku přibývá lidí s poruchami spánku, nočními můrami a nespavostí. S těmito problémy se potýká až 60 procent obyvatel a čtvrtinu z nich trápí spánková apnoe. Během ní dochází ke krátkodobým zástavám dechu a postižený člověk se nedostane do hlubokého spánku. Následkem je nevyspání a vyčerpanost. Naštěstí existují způsoby, které vám s těmito spánkovými potížemi pomohou.

Svěřte se do rukou terapeuta

Někdo sáhne při nespavosti po předepsaných lécích, Rozsáhlé studie prokazují, že léky prodlužují spánek pouze o necelých 30 minut. Mnohem efektivnější je vyhledat odbornou terapeutickou pomoc. S terapeutem Liborem Činkou můžete absolvovat psychoterapii, která se zaměřuje na udržení spánku, spánkovou hygienu a poruchy usínání. Terapeut vám pomůže odstranit nevhodné myšlenky doprovázející nespavost. Tato psychoterapie je úspěšná až u 80 % pacientů a urychluje usínání, prodlužuje čas spánku a zlepšuje jeho kvalitu.

Podstupte hypnózu

Věděli jste, že na poruchy spánku je účinná také hypnóza? Pod vedením zkušeného hypnoterapeuta brzy dosáhnete požadovaných výsledků. Odstraníte ze své mysli negativní myšlenky, usnete bez obtíží a obnovíte pravidelný spánek. Hypnóza je velmi efektivní a lze ji využívat tehdy, pokud problémy se spánkem nemají lékařské opodstatnění. Dodržujte spánkovou hygienu

Nedílnou součástí kvalitního spánku je dodržení spánkové hygieny:

●       46 hodin přes usnutím nepijte nápoje s obsahem kofeinu

●       k večeři si dejte lehčí jídlo

●       necvičte 3 až 4 hodiny před ulehnutím

●       večer již nepracujte a relaxujte

●       nepijte večer alkohol – zhoršuje kvalitu spánku

●       nekuřte před usnutím – nikotin povzbuzuje organismus

●       odstraňte z ložnice rušivé elementy: televizi a počítač

●       ložnici používejte pouze ke spánku a sexu

●       před spaním zatemněte ložnici a nastavte teplotu na 18 20 ºC

●       ulehávejte a vstávejte každý den přibližně ve stejnou dobu

●       spěte 7 až 8 hodin denně

●       pravidelně se pohybujte a cvičte

●       před ulehnutím v ložnici dobře vyvětrejte

●       dejte si před spaním bylinný čaj na podporu usínání

Vyzkoušejte bylinky

Na lehčí spánkové problémy vám pomohou byliny. Existuje řada bylinek, které představují přírodní cestu v boji proti špatnému spánku. Uvařte si odvar z meduňky, chmele, třezalky nebo kozlíku. Tyto byliny účinkují tím způsobem, že zklidňují nervy a usnadňují usínání. Mnohdy nahradí prášky na spaní, ale pokud byste po nich necítili zlepšení, zkonzultujte další postup se svým praktickým lékařem, psychoterapeutem nebo psychiatrem.

Problémy se spánkem mohou být krátkodobé či dlouhodobé. Již po třech týdnech byste měli tento problém začít řešit, ať už svépomocí bylinkami a dodržováním spánkové hygieny nebo za pomoci odborníků. Poruchy spánku nepodceňujte, protože nedostatek spánku vám může přivodit různé zdravotní potíže.

Autor: Natálie Tomsová, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 1 komentář (0 komentářů čeká na schválení)

03.09.2020 23:09  Co se s naším tělem děje během spánku? | MagazinZena.cz ()

[...] tom případě zapomeňte na léky a řešte přímo příčinu problému se spánkem. Nemusíte nikam docházet. Online program přijde za vámi domů. Byl vyvinut na základě [...]
https://magazinzena.cz/2020/09/03/co-se-s-nasim-telem-deje-behem-spanku/

Zanechte komentář: