Poslední diskuse


Zdraví zobrazit diskusi

Podle rady ministra už telefonuje 45 minut z...

Práce zobrazit diskusi

Hledám lidí pro výzkum trhu. Jedná se o...

Co se kde děje zobrazit diskusi

Ahojte,jsem tady nova a vidim posledni...

Nechte roky na talíři

Publikováno: 23.06.08
Počet zobrazení: 5345


      Zdravotní i jiné obtíže, které patří ke střednímu věku, bývají z velké míry způsobené letitým nesprávným stravováním. Hodně cukru, tuku a soli nepříznivě ovlivňuje postavu a také zhoršuje duševní výkony. Jezte rajčata, mořské ryby, celozrnné cereálie, česnek a vše zapíjejte zeleným čajem. Získáte několik let k dobru!

Naštěstí se dá tento proces zastavit. K tomu však musíte od základu změnit svůj jídelníček. Připravili jsme pro vás výběr nejdůležitějších potravin pro „věčné mládí“. Zařaďte následující potraviny do svého jídelníčku ve větší míre a uvidíte, že kila půjdou dolů sama.

Rajčata
Kdo miluje rajčata, má vyhráno. V této zelenině se ve velkém množství nachází látka lykopen, která chrání tělo před nebezpečnými shluky buněk, takzvanými volnými radikály. Jde o sloučeniny kyslíku, které vznikají jako vedlejší produkt látkové proměny. Nejsou-li včas zlikvidovány, poškozují různé orgány a tím vlastně urychlují stárnutí. Nemluvě o tom, že způsobují rakovinu nebo problémy se srdcem. Dobře vycvičeným bojovníkem proti záškodnickým buňkám je i vitamin C, který je v rajčatech také hojně zastoupen. Tento vitamin kromě toho udržuje mladistvý vzhled kůže, protože blokuje tvorbu vrásek a stařeckých skvrn. Rajská jablka dokonce obsahují čtyřikrát více céčka než například špenát.
Kolik na talíř: Stačí jedno střední rajče nebo 180 mililitrů rajčatové šťávy denně. V zimním období, kdy rajčata z obchodu nejsou příliš chutná, je bez obav nahraďte rajčatovým protlakem nebo konzervovanými rajčaty.

Mořské plody
Podobně jako rajčata působí i mořské ryby. Mají totiž vysoký obsah zdraví prospěšných tuků, které také ničí škodlivé buňky. Mořské ryby působí proti různým zánětům, což je v boji proti stárnutí velmi důležité. Když je zánět v těle dlouho, celkově tělo poškozuje. To pak nemůže řádně plnit svoje funkce a rychleji stárne.
Kolik na talíř: Ideální je, když si dvakrát týdně dáte k obědu nebo večeři stogramovou porci lososa, sardinek, sledě, tuňáka, makrely či pstruha. Čím tučnější ryba, tím lépe. Někteří odborníci doporučují i větší, stopadesátigramové porce.

Celozrnné cereálie
Pokud si chcete udržet mladistvé tělo, kupujte si celozrnné cereálie. Výčet jejich předností je dlouhý. Obsahují vlákninu, která podporuje imunitu. Lépe se tak ubráníte nejrůznějším zdravotním problémům. Nachází se v nich i vápník, který udržuje zdravé a mladé kosti. Zinek v cereáliích pomáhá odstraňovat z organismu těžké kovy a zpevňuje svaly. A kdo má silné svaly, cítí se a vypadá hned o několik let mladší.
Kolik na talíř: Denně byste měli sníst alespoň padesát gramů otrub.

Zelený a černý čaj
Zelené a černé čaje obsahují flavonoidy, látky, které také odchytávají a nemilosrdně zabíjejí volné radikály. Pravidelné popíjení těchto druhů čaje navíc zabraňuje vzniku aterosklerózy, tedy zužování cév. Jsou-li cévy v pořádku, krev jimi může volně proudit a okysličovat všechny orgány. Dostatek kyslíku pak udržuje tělo v dobré kondici.
Kolik do hrnku: Odborníci se zatím přesně neshodli, kolik čaje denně pít, aby to mělo pro naše zdraví smysl. Platí ale, že jeden šálek nestačí. Popíjejte dlouhodobě několik šálků denně, druhy čaje střídejte.

Zůstat mlád = voda a vzduch
Nedostatek tekutin způsobuje únavu a vede k drobným vráskám. Vypijte denně nejméně 2 litry tekutin, nejlépe čisté vody, výjimečně si můžete dát minerálku, bylinkový čaj nebo neslazenou ovocnou šťávu.
Pravidelně sportujte nebo aspoň choďte na dlouhé procházky. Pohyb v přírodě vám jedině prospěje!

Zdroj: Měsíčník zdraví – autorka: G. Bachárová, Foto: Internet

Vaše komentáře

Celkem 2 komentáře (0 komentářů čeká na schválení)

19.05.2009 20:42  em.černý

svatá pravda

19.05.2009 20:42  em.černý

svatá pravda

Zanechte komentář: